Beklim de toren

Je kunt de op een na hoogste kerktoren van Nederland, die tot tweemaal toe door blikseminslag in lichterlaaie werd gezet en van waaruit wetenschappers de theorie van de zwaartekracht toetsten, beklimmen!

Beklimming

De toren van de Nieuwe Kerk biedt een ideaal uitzicht over Delft en omgeving. Vanaf 85 meter hoogte kun je bij goed weer met gemak tot aan Rotterdam en Den Haag zien.

Conditie

De klim omvat 376 traptreden tot een hoogte van 85 meter, en is daarom alleen geschikt voor mensen met een goede lichamelijke conditie. Er is geen lift.

De toren zelf is in totaal 108,75 meter hoog.

Schoolklassen

Als je met een schoolklas de toren wilt beklimmen, moet er per 5 à 6 leerlingen 1 begeleider aanwezig zijn. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Nieuwe Kerk of mailen naar info@oudekerk-delft.nl.

Een paar spelregels

Welkom om de toren te beklimmen. Maar er zijn wel een paar spelregels:

1. Maximaal 60 mensen kunnen tegelijk op de toren.
  2. Rugzakken moeten in een kluisje in de shop worden achtergelaten.
  3. Neem wel je camera mee om het fantastische uitzicht vast te leggen!
  4. Je moet minimaal 6 jaar oud zijn om de toren te mogen beklimmen.
  5. Voor deze stevige klim heb je een goede conditie nodig.
  6. Het zijn nauwe ruimtes, dus zorg dat je niet claustrofobisch bent.
  7. Als vanzelfsprekend is een beklimming niet geschikt voor mensen met hoogtevrees.
  8. Bij slecht weer kan de toren niet worden beklommen.