18 maart t/m 14 september '24

Exposities Oude Kerk

Eind januari zijn de werkzaamheden begonnen van de grote restauratie van het grafmonument van Piet Hein. Tijdens de restauratie zal er een duo-expositie in de Oude Kerk zijn waarin het leven en de tijd van de beroemde zeevaarder worden gekoppeld aan actuele thema's zoals (moderne) slavernij en uitbuiting.

Interactieve rondleiding in de Oude Kerk

In de maanden juni, juli en augustus zal iedere woensdag om 11:00 uur een interactieve rondleiding worden gehouden bij de exposities in de Oude Kerk.

VTS Rondleiding

Het zijn VTS rondleidingen, zoals ze dat noemen. Dat staat voor Visual Thinking Strategy. Je gids gaat je niet alles haarfijn uitleggen hoe alles zit. Je gids doen iets veel belangrijkers: je wordt geholpen om te kijken, je eigen verhaal te vertellen bij wat je ziet en vooral ook zelf te ontdekken wat een maker heeft bedoeld.

Bezoek met flinke korting!

Omdat we ervan overtuigd zijn dat deze rondleidingen echt heel bijzonder zijn, kun je deze boeken voor slechts €5,- per persoon. Dat is dan inclusief de toegang tot de Oude èn de Nieuwe Kerk. Let op: de groepsgrootte is beperkt. Vol = vol.